sâmbătă, 17 ianuarie 2009

Învăţământ, drag învăţământ!

Încep acest articol prin a spune că: M-AM SĂTURAT DE LICEU! Da, cei mai frumoşi ani aici îi petrecem şi sunt de acord cu asta, dar în ultima vreme numai şcoală nu facem [nu că mi-aş dori atât de mult acest lucru, doar că, chipurile [uite aşa expre să fac şi o cacofonie], dau bacalaureatul anul acesta. Totul este trist, materii neinteresante la care trebuie să vii ca să nu îţi iei absenţă, profesori la fel de plictisiţi ca noi. Unii îşi învaţă la alte materii în timpul acestor ore, alţii se şterg la gură de bale de la cât au dormit pe bancă, alţii vorbesc de nu le mai tace gura, iar profesorul stă de vorbă cu doi-trei elevi [în principiu cu cei care nu au note, pentru a le putea încheia media]. Personal, aş fi preferat să facem patru-cinci ore pe zi, în loc de şapte, iar aceste ore să cuprindă materiile de bac. Sau dacă nu e aşa, să fim lăsaţi în pace de alţi profesori şi să ne vedem de treburile noastre [legate de bac, bineînţeles]. În fine, vorbesc degeaba! În fiecare zi facem acelaşi rahat, nimic nou, numai plictiseală, nimic dinamic, nimic activ: PREDARE, ASCULTARE! IAC!!!!!!

Mă enervează şi sistemul ăsta al bacalaureatului. Cică vor să introducă camere. Hai, lasă-mă! Adică "nu vom mai copia". Hai, lasă-mă! Oricine e interesat să se copieze la bac, aşa face lumea bani de vacanţa mult plănuită, cumpără la copilaşi maşina mult dorită, iar elevii promovează acest examen care îi va ajuta să dea mai departe la facultăţi. So, frecţie la picior de lemn. Dacă vor pune camere, banii vor ajunge la cei care le supraveghează şi... e acelaşi rahat!

Privesc atâtea persoane cum îţi tocesc creierii învăţând pentru banalitatea asta de examen, în timp ce alţii freacă menta până în ultima clipă, iar când se afişează rezultatele, aceştia au note mai mari decât cei care au tocit zi de zi. Ce frumos!

Sfatul meu pentru cei care dau admitere la facultate: axaţi-vă pe admitere, iar în ceea ce priveşte bacalaureatul citiţi măcar 4 zile din 7 pe săptămână fără să vă chinuiţi să tociţi, ceva tot va rămâne în cap + citiţi operele la română. Singura parte nasoală este cea cu matematica, ăştia de la real nu au încotro, trebuie să rezolve variante. Hai că se poate, vom lua cu "tonţii" peste nouă! Baftă lume! Cu toate astea, învăţământul nostru tot de rahat rămâne!

Mai sunt 5 luni până la bacalaureat... pfff... cum trece timpul! :D

LE pe baza comentariilor

Ţin minte, în clasa a X-a, am predat la o clasă de-a IX-a din liceu, despre droguri şi SIDA [fusesem la cursuri de voluntariat, etc.] Ţin să vă spun că, prin nişte metode dinamice, în care fiecare membru al clasei participa la ora, am reuşit să îi atrag, să colaboreze şi în acelaşi timp să reţină ceva. Plus că m-am încadrat şi în timpul dedicat predării [o oră]. După ce am terminat această "activitate" să-i spun aşa, copiii m-au rugat să mai stau şi la ora următoare pentru discuţii libere pe acea temă. Plus că, deja, îmi spuneau "doamna profesoară". Păcat, dar nu voi alege învăţământul. Cam aşa ar trebui să se facă, după părerea mea, nu să fie lăsaţi toţi în pace să behăie ba pe bancă, ba pe sub bancă, alţii să urle... şi tot aşa. Se pot învăţa lucruri interesante, asta dacă avem cu cine... Puţini profesori se mai implică. Pe lângă toate astea, nimeni nu mai alege învăţământul şi ajungem să avem profesori suplinitori [domnişoare cu trei-patru ani mai în vârstă ca noi, care se dau mari scule şi defapt fac nişte greşeli capitale fiind corectate de noi, elevii ăia proşti şi nesimţiţi care ne permitem să le facem astfel de observaţii] sau vin babalâci de 60-65 de ani scoşi la pensie acum 20 de ani, care nu sunt deloc "actualizaţi" şi se chinuie şi ei acolo să ne înveţe ceva, asta dacă reuşesc să ţină ordine şi disciplină în timpul ore, lucru de care mă îndoiesc.


14 comentarii:

andrada spunea...

nu zice 5 luni , anda!!
zi juma' de an. suna mai bine:|

Complex de Contradictii spunea...

Invatamnatul ramnesc reprezinta esenta realizarii in viata a unui tanar. El este baza formarii profesionale a tanraului roman. Fara invatamantul nostru, noi nu am putea traii. Insusi Dumnezeu nu ar fi putut crea lumea daca nu ar fi invatat in Romania. Caci aici, in acest loc ciopartit, se afla "nirvana" invatamantului mondial. Aici este centrul universului de hartie. Totul graviteaza in jurul invatamnatului romanesc. Asa ca du-te la scoala, fii constiincioasa si nu mai vorbi urat de zeul suprem al formarii profesionale. Caci apostolii invatamantului romanesc(profesiir) au prpovaduit atatia ani. pentru ca noi sa credem in EL. Acum trebuie sa mergem in biserica Lui(scoala) si sa luam aminte. Ceea ce invatam acolo este cheia intrarii in rai( un job bine platit).
Te salut cu drag, Anda si nu uita. Daca ai incredere in invatamntul romanesc el te va ajuta. Pace in mintea ta!!!

Anda spunea...

Amin, Andrei, Amin! :))

joe spunea...

Vhiar e chin sa stai jumate de zi la scoala, dupa ce ca nu faci nimic sau multe de acolo iti dauneaza, mai esti supus lor si pentru un timp atat de indelungat.

Treaba cu camerele ar merge, le conectezi si la internet si nimeni nu mai poate sa se ascunda. Insa, inainte de asta trebuie sa se reglementeze materia din scoli si modul de predare.

Anda spunea...

Am constatat că, decât să stau la ore, mai bine îmi procur materialele necesare şi învăţ acasă. E mult mai rapid şi eficient...

joe spunea...

asa e, doar ca sistemul nostru comunist e prea inghetat ca sa observe asta

Anda spunea...

Ţin minte, în clasa a X-a, am predat la o clasă de-a IX-a din liceu, despre droguri şi SIDA [fusesem la cursuri de voluntariat, etc.] Ţin să vă spun că, prin nişte metode dinamice, în care fiecare membru al clasei participa la ora, am reuşit să îi atrag, să colaboreze şi în acelaşi timp să reţină ceva. Plus că m-am încadrat şi în timpul dedicat predării [o oră]. După ce am terminat această "activitate" să-i spun aşa, copiii m-au rugat să mai stau şi la ora următoare pentru discuţii libere pe acea temă. Plus că, deja, îmi spuneau "doamna profesoară". Păcat, dar nu voi alege învăţământul.
Cam aşa ar trebui să se facă, după părerea mea, nu să fie lăsaţi toţi în pace să behăie ba pe bancă, ba pe sub bancă, alţii să urle... şi tot aşa. Se pot învăţa lucruri interesant, asta dacă avem cu cine... Puţini profesori se mai implică. Pe lângă toate astea, nimeni nu mai alege învăţământul şi ajungem să avem profesori suplinitori [domnişoare cu trei-patru ani mai în vârstă ca noi, care se dau mari scule şi defapt fac nişte greşeli capitale fiind corectate de noi, elevii ăia proşti şi nesimţiţi care ne permitem să le facem astfel de observaţii] sau vin babalâci de 60-65 de ani scoşi la pensie acum 20 de ani, care nu sunt deloc "actualizaţi" şi se chinuie şi ei acolo să ne înveţe ceva, asta dacă reuşesc să ţină ordine şi disciplină în timpul ore, lucru de care mă îndoiesc.

joe spunea...

mda, stiu, ai dreptate

Anda spunea...

Dacă tot am scris atât, îmi permit să adaug acest lucru în articol.

joe spunea...

am facut o postare pe blogul meu cu ce ai zis, poate repetand mesajele astea se va schimba ceva...

Complex de Contradictii spunea...

@ anda: "Păcat, dar nu voi alege învăţământul." ----sa nu te aud. Pacat? e foarte bine ca nu alegi invatamntul Dac ai fi ales ai fi murit draq de foame. Asa vei fi de partea celor care critica pe El.

Anda spunea...

Stai liniştit, dragă! Ştii deja ce voi alege! :D

Complex de Contradictii spunea...

Pai stiu ce vei alege, dar
Ai zis pacat
Si m-am indignat
Lasa draq invatamantu
Mai bine scrii la "Gandu"
Sau sa faci publicitate
Asta e viata frate...
Poate vei alege PR
Oricum invatamantu e magar
Aceste cuvinte sunt in rime
Pentru tine
Ma uit in oglinda si te vad pe tine
:|

Anda spunea...

Mulţumesc mult, Andrei!

Acum hai să mă leg, în continuare, de variantele astea mirifice! :D