duminică, 18 ianuarie 2009

Variantele "mirifice"

Mai întâi de toate, bună dimineaţa!

Că tot am deschis acest subiect din care derivă alte subiecte, ţin să mă leg şi de variantele pe care Ministerul s-a chinuit cu atâta devodament să le creeze. Este o imbecilitate să schimbi sistemul bacalaureatului doar pentru că, în 2005, cu o zi înainte de proba scrisă, vreo 300 de bucureşteni au aflat variantele pentru limba română.
În 2007 erau 100 de variante pe baza cărora apăreau tot felul de cărţi cu rezolvări, elevii cumpărau, lumea făcea bani, inclusiv cei de la xerox. În 2008 ce s-au gândit? Să schimbe! Să pună 300! Să nu mai copieze HULIGANII ĂŞTIA! Mda, cum să nu! Şi dacă tot sunt 300 de variante, asta presupune mai multă hârtie, mai mult tuş, adică e mai scump. Dacă în 2007 au fost vânzări bune, în 2008 au vrut să câştige triplu [atâta hârtie şi tuş consumat, of, of! COSTĂ!]. Ţin minte, la Arexim [îmi povestea o verişoară], te duceai şi ăştia aveau deja teancul de variante xeroxate doar să le vândă. Învăţământ=super afacere, iar noi luăm bacalaureatul cu note FOARTE bune : "Of, cât s-a chinuit copilul meu să copieze [ups, adică să înveţe], ca să ia o notă atât de mare! Numai eu ştiu cât stătea în fiecare seară prin baruri [adică sala de lectură de la bibliotecă] să conspecteze ca să înveţe [adică să facă baie neuronului în alcool]. Nu am nimic cu ei, şi eu mai ies seara [doar că nu beau alcool], doar că mai bine ar scoate bacalaureatul, că tot aia e. Ideea este că, la facultate, te oftici când dai de persoane care nu ştiu să scrie corect în limba română, ce să mai zici de ortografie şi punctuaţie....
Dacă ar fi să se intre după media pe cei 4 ani de învăţământ, IX-XII, sigur ar intra mai puţini la facultate, s-ar face o "departajare", căci, dacă ne luam după bac, 80% iau peste 9 şi ajung la facultate în locul unuia care merita mai mult. În fine, de ce îmi bat capul?
Respect pentru facultăţile care au ca metodă de intrare admiterea!

13 comentarii:

Anonim spunea...

Zicea o respectabila profesoara de matematica: "ma simt jenata. In 4 ani imi stie de maxim 4 si ii pun un 5 ca-s doamna, iar la bac ia 9,70. Multi pot spune ca am gresit eu 4 ani cu elevul ala, e jenant."

Sa stii ca sunt multi profi corecti, profesionisti 100%!

joe spunea...

Variantele astea...cum sunt facute? Eu zic ca primele numere sunt ceea ce se invata de obicei dar dupa aia nu cumva cam raman fara subiecte? Asa ca pun prostii pe ultimele numere...lucruri care nu se invata, care poate exista in unele cartii dar despre care nu prea auzi mai nimic. Cand pica un subiect de asta ce faci? Cum sa nu iti crape capul de stres?

Nu mai zice tu de examenul de admitere ca tot principii asemanatoare sunt si in examenele astea. Adica s-ar putea sa-ti pice niste tampenii, mai dai si bani degeaba apoi. Eu sunt la faculta privata si am intrat doar cu dosar. Imi convine si tine doar de mine sa nu fiu prost si sa invat in continuare.

Anda spunea...

Ideea este că, din cauza faptului că sunt atât de multe variante, gradul de dificultate este diferit deoarece nu mai ştiu ce întrebări să pună, lucru dovedit şi de diriginta mea în timp ce făceam variante la română.
În ceea ce priveşte admiterea, mă refeream strict la facultăţile care se bazează pe un examen care ţine seama de alte criterii de testare, mă refer la câteva: spre exemplu sunt facultăţi unde se dă probă de creativitate şi contează ce stare ai atunci, contează limbajul, cultura generală sau facultăţi unde se ţine seama de proiectele la care ai participat în toţi cei 4 ani, ce diplome ai obţinut şi ce medie ai avut în anii de liceu.

Andrei, ştiu că sunt şi astfel de profesori şi mă bucur că doi dintre aceştia sunt cei care predau materii alese de mine pentru bacalaureat. Mă refer la română şi franceză... restul... învăţ de una singură....

Anonim spunea...

Sa faci liceul la un profil real, sa te frece toti la cap cum le place la toate materiile si sa vedem daca iti mai convine sa se ia in considerare cei 4 ani de liceu la BAC ;)

Anda spunea...

Ar fi drăguţ din partea celora care dau comentarii, să se şi semneze...

Anonim spunea...

anonim incearca sa puna in evidenta probabil faptul ca tu esti la un liceu de cel mai josnic nivel, prin care treci ca prin branza si insinueaza ideea conform careia e ceva absolut normal sa iei 9.5 la mate la BAC desi esti prost de mirosi de la 10 metri si habar n-ai ce-i aia o integrala sau un vector. De rahat, e mai bine ca nu si-a pus numele :)

Anda spunea...

Liceul la care sunt eu este printre primele, singurul fapt care mă face norocoasă este că sunt la uman, iar dacă nu sunteţi mulţumiţi că sunteţi la mate-info, a cui e vina? Alegerea a fost în mâinile voastre, nu este nimeni de vină că aţi ales să studiaţi profil real. Eu am ales ştiinţe-sociale, pentru că, spre deosebire de filologie, aici se face matematică până în clasa a XII-a şi se poate da si bacul la această materie.
Un liceu josnic nu ar mai fi teoretic, ci industrial sau cu anumite specializări.

Anonim spunea...

Eu cred ca Anda se refera la faptul ca bacul a devenit mai degraba o chesti comerciala, din care se fac f multi bani, nici pe departe o metoda de a testa elevii....profil real sau uman....liceu bun sau prost...ideea e ca tu trebuie sa pleci cu ceva din liceu si ceea ce inveti acolo e strict cultura generala.....nu poti minti 4 ani de zile ca esti un elev bun sau prost dar poti minti la un examen in functie de norocul de a pica pe subiect, cine pica cu tine ca supraveghetor, cine mai sta cu tine in sala de examen,ce copiute ai.....asa ca e mai concludent ca in momentul cand mergi la o facultate fie sa tina cont de mediile pe care le-ai avut in liceu, fie de o admitere...nu-mi zi tu mie draga anonim ca profi tai te chinuie atat de rau ca nu reusesti sa iei o medie decenta, adica mai mare de 8 (daca nu faci fata in liceu nu o sa faci nici la facultate, sau cel putin nu la una buna)....nu ai dreptate...tu daca ai avea o firma te-ai uita la angajati tai la ce au studiat pana sa vina la tine sau la ce au facut la interviu....profi te chinuie in liceu ca sa fi competitiv, nu faci fata, rau ptr tine...

Anda spunea...

În sfârşit o persoană care a înţeles mesajul transmis, de parcă nu ar fi fost evident... Felicitări, Elena! :*

Anonim spunea...

faza e ca eu eram ironic :) ironizam mesajul anonimului :) ai inteles total pe dos anda. scuze

Anda spunea...

Mi-am dat seama după aceea!:D Scuze şi eu :)

GavrY spunea...

Bacul e o mizerie de ceva ani. Iar că acu' ministra Andronescu vrea să facă minuni..trebuie apreciat efortul dar nu cred că va reuşi schimbări majore, sunt prea puţini cu calităţile ei în sistemul ăsta jegos. Dar totuşi nu toţi profesorii sunt corupţi..şi dacă te bazezi doar pe copiat la bac, nu e prea bine..sunt şanse să n-o poţi face, mici dar sunt. Iar în ceea ce priveşte faptul că e o afacere..hai să fim realişti..orice poate deveni o afacere în ziua de azi.

Complex de Contradictii spunea...

@aninim: prietene, eu stiu destui care au fost la mate info si au terminat liceul cu medie mare. Oricat de greu ar fi profilul, daca te straduiesti nitel vei reusi sa ai o medie ok.

Frustrarile tale vin din adancul ratiunii tale...E normal sa fii frustrat in momentyul in care ii vezi pe aia de la filologie sau stiinte sociale ca "fraaca menta", dar din moment ce ti-ai ales TU profiul nu ai ce comenta.