miercuri, 28 ianuarie 2009

Subiecte bacalaureat 2009 - Scumpul nostru BAC!

La începutul semestrului, prin octombrie, se punea problema variantelor de bacalaureat. Se tot zvonea că acestea vor fi publicate pe 30 noiembrie în speranţa că elevul va avea timp, chipurile, să se pregătească mai bine şi să fie în temă cu subiectele. Evident, pe 30 noiembrie nu s-a întâmplat acest lucru, ci s-a ajuns la sfârşitul lunii decembrie moment în care am fost anunţaţi că se vor menţine variantele din 2008, iar din acestea se vor selecta cerinţe care vor constitui 5 variante pe care nu le vor mai publica.
Zis şi făcut.
La şcoală profesorii au adus variante, au început să lucreze cu elevii ca să... aflăm acum că "Subiectele pentru bacalaureat 2009 vor aparea pe internet la data de 1 martie 2009" ?!?!?!??!?!
Cu toate acestea, pe edu găsim informaţia pe care o ştim din decembrie : http://examene.edu.ro/bacalaureat/modele_subiecte/probe_scrise/
Nu se mai înţelege nimic!
Mda, deja mă dezgustă! Se va alege praful de bacalaureatul ăsta cu siguranţă... deşi unii vor spune că deja s-a ales.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Bac-ul s-a dus de râpă de acum mulți ani de când au apărut pentru prima dată variantele. Dacă nu mă-nșel chiar în anul în care am dat eu bacul, anul de grație 2007. Am fost fericit să-l dau în sesiunea specială, deci am putut supraveghea din exterior ce se întâmplă. Nu cred că mai trebuie spus ceva înafara faptului că în ziua probei X toaletele erau pline cu variante xeroxate, pe geamuri se aruncau cărți cu variante rezolvate din care lipsea exact varianta cerută la examen (ruptă de stimații posesori ai cărții). Mai spun doar că la un oarecare liceu părinții viitorilor studenți la facultăți de renume aruncau avioane pe geam făcute din foile conținând rezolvările. În loc ca ministrul să se sesizeze, a continuat tâmpenia asta a variantelor și astfel avem acum al treilea an când se practică acest mecanism.

Lumea copiază la bac, ajunge la facultate și începe să copieze și acolo pentru bursă. Termină facultatea - pierde 3-4 ani din viață doar pentru o diplomă - și se angajează. De regulă la o firmă din România că cei de peste mări și țări nu se mai uită la noi din cauza sistemului prost. La firmă iar va frauda sistemul pentru a obține salariu cât mai mare și funcții cât mai bune. Copii acestui specimen vor asculta manele zilnic și se vor îndobitoci. Generația următoare va fi și mai aproape de stadiul de primate.

Concluzionez: dacă vrei să distrugi o națiune începe cu sistemul ei educațional. Dacă vrei să schimbi ceva într-o societate, începe cu educația.

Cine are urechi de auzit să audă. Deși în ultima vreme lumea te consideră fraier și prost dacă te ridici împotriva fraudei intelectuale sau a corupției. Asta e România, și e cam greu s-o schimbăm :(

Mihai

Anda spunea...

Eu nu ştiu ce să mai spun. Chiar nu înţeleg de ce atâtea persoane se câcâie să copieze, să dea o groază de bani pe cărţi şi xeroxuri, când pot citi materia de două-trei ori încât să scrie. Am fost învăţaţi să fraudăm, şi, aşa cum spune si pilgrimgray, ajungem să facem acest lucru şi la locul de muncă.
Tot mai mulţi aleg să plece, însă cu etichetă de "român". Am un prieten care are o groază de atestate: Cambridge C2 luat cu A, IELTS tot cu A, la matematică, fizică, chimie luate cu notă aproape maximă... şi... se pare că nu a fost destul de bun pentru Havard...oare pentru că vine din ţara aia "frauduloasă". Şi vă spun, acest om este o enciclopedie! Păcat... Oricum, dacă te uiţi la TV vezi numai reclamă proastă făcută românilor. În loc să se promoveze cultură, ceva prin care să se remarce şi ţara noastră, se afişează numai ştiri cu crime, violuri şi tot felul de acte violente. Vai, ce importante mai sunt pentru cultura noastră - sunt un lucru negativ....
Discovery la putere!
Poate nu are nicio relevanţă ce am spus mai sus, dar voiam să menţionez şi acest lucru.

Anonim spunea...

(Aproape) Toți românii aleg calea cea mai ușoară fără a se mai gândi la restul consecințelor faptelor lor.

Sunt ca un copil mic în fața unei injecții. Preferă de mii de ori să nu existe injecția sau s-o sară. Abia când se vor maturiza vor vedea că a fost bună acea injecție când erau bolnavi. Când se vor maturiza românii?

Anonim spunea...

eu nu am facut meditatii. pur si simplu mi-am invatat singur si unde am avut neclaritati am intrebat pe unu si pe altu. daca inveti materia nu iti trebuie nici un fel de subiect